Det skal dit barn have med

Skiftetøj/garderobeplads

Alt barnets tøj, overtøj, regntøj fodtøj, hue, vanter o.s.v. skal være mærket med barnets navn, vi tager ikke ansvar for bortkommet tøj/sko/legetøj. Læg min. to sæt skiftetøj i barnets garderobe og medbring indesko. Børnebyen råder kun over meget lidt skiftetøj, så du/I kan risikere, at vi ringer til jer.

Vi beder Jer om at hjælpe barnet med at rydde op i garderoben hver dag. Fodtøj skal sættes op, så der kan gøres rent. Tøj og fodtøj, der ikke ligger på plads, lægges i kurve til dette.

Det er vigtigt for børnene, at forældre er med til at holde orden. Tænk på at give børnene praktisk og bekvemt tøj på, der kan tåle al slags leg og vejr.

Der må af hensyn til barnets sikkerhed ikke være løsthængende snore i tøjet. Sæt evt. en elastik i løbegangen i stedet for. Halstørklæder må af samme grund ikke medbringes.